Tamara Srnec
“Natjecanje je prvenstveno drugačije i izazovno. Kod učenika potiče znatiželju i istraživački pristup. Uči ih kako pronaći statističke podatke na internetu te kako ih koristiti. Izvan je okvira redovne nastave, a obogaćuje matematičke sadržaje i produbljuje statistička znanja”, govori Tamara Srnec, mentorica pobjedničke ekipe Gimnack21 u kategoriji B prošlosezonskog, četvrtog, izdanja Statističkog natjecanja. “U početku motiviraš učenike da u natjecanje krenu, a nakon toga oni motiviraju tebe pitanjima, idejama, kreativnošću i željom za znanjem. Ovo natjecanje je manje stresno od klasičnih natjecanja. Učenici se uče timskom radu te podjela posla nekako dijeli i odgovornost i zahtjeve. Važna je organizacija vremena, što je za današnje učenike prilično izazovno. Razmjena i suprostavljanje mišljenja i ideja, vlastiti stav te izdvajanje bitnog nešto je o čemu učenici kroz ovaj oblik natjecanja uče.”, ističe Srnec na temelju vlastitog iskustva.
ekipa Gimnack21
“Pouka koju sam izvukao iz ovog sudjelovanja je da ne smijemo sumnjati u sebe i svoje sposobnosti, čak i kada se nešto čini nemogućim. Mi do natjecanja nismo uopće poznavali statistiku niti smo se bavili njome jer nemamo taj predmet, ali smo svejedno dali sve od sebe i došli do izvrsnih rezultata. To nam je pokazatelj da je sve moguće.”, priča nam Leon, član pobjedničke ekipe Gimnack21 na četvrtom izdanju Statističkog natjecanja. Njegov prijatelj iz ekipe Andrija dodaje: “Timski rad izrazito je bitan za dobar uspjeh ekipe”. I Hugo, treći član ekipe, naglašava: “Statističko natjecanje nije uobičajeno. Odvija se od kuće, dulji vremenski period, što omogućuje natjecateljima da sami rasporede vrijeme kada će rješavati zadatke za natjecanje. Ipak naučio sam kako nikada nije prerano krenuti.”
Lea Božić
“Meni kao mentoru najveća je sreća da su učenici zadovoljni i željni novih znanja. Statističko natjecanje potiče kreativnost, natjecateljski duh i timski rad, odnosno nešto čime će se učenici susretati dalje kroz život”, govori Lea Božić, mentorica ekipe STATHLETES iz Srednje škole Novska, koja je odnijela pobjedu u kategoriji B u četvrtom izdanju Statističkog natjecanja. Članovi ekipe Milan, Bruno i Matija, danas maturanti, svjesni su da će im ovo iskustvo itekako dobro doći: “Sudjelovanje u Statističkom natjecanju omogućuje proširenje statističkog znanja i sposobnosti izrade prezentacija, što je dobar temelj predznanja na gotovo svim fakultetima.”
Tatjana Plantak
“Izuzetno sam zadovoljna i ponosna što sam imala priliku biti mentor tim divnim mladim ljudima koji su zbilja uložili veliki trud u svaki postavljeni zadatak. Ovdje sam bila zbilja samo mentor, tj. netko tko im daje smjernice, a oni su sve sami odradili”, ističe Tatjana Pantak, ponosna mentorica ekipe MEC, koja je prošle sezone osvojila drugo mjesto u kategoriji A, te nadodaje: “Učenici se sudjelovanjem uče međusobnoj suradnji i razmjeni ideja, radu u timu, što su sve vještine koje su im potrebne u njihovoj budućnosti”.
ekipa MEC
“Na natjecanju sam nadogradio svoje statističko znanje i naučio raditi u programima za koje nisam znao ni da postoje, što svakako olakšava neke školske projekte na kojima sada radim”, govori Marko, član ekipe MEC Elektrostrojarske škole Varaždin, koja je prošle sezone bila druga u kategoriji A. Njegov prijatelj iz ekipe Roko nadodaje: “Uvijek se vrijedi iskušati u novim stvarima te ako vole matematiku ili statistiku da svakako iskušaju svoje znanje i vještine u ovome natjecanju.” Poruku za neodlučne najbolje je sročio Hrvoje: “Nemaju se čega bojati i da im ovo natjecanje samo može pomoći, prvenstveno pri učenju statistike. Dobro će se provesti i, ako bude sreće, osvojiti neke nagrade.”
Mirela Brumec
“Iskustvo s ekipom TASIEL je za pamćenje − počelo je s jednom šalicom čaja za vrijeme zimskih praznika prije tri godine, kad smo se našli u školi da bi malo učili za natjecanje. Svake godine kasnije bili su motivirani i željni sudjelovanja u ovom natjecanju, što je mene izrazito radovalo, oduševljavalo i poticalo na rad”, prisjeća se Mirela Brumec, mentorica ekipe TASIEL, koja je u drugom izdanju Statističkog natjecanja osvojila treće mjesto u kategoriji B. “Najveći izazov je kroničan nedostatak vremena, pogotovo u zadnjim fazama izrade prezentacije, te hoćemo li biti dovoljno kreativni u prikazu podataka. Drugi izazov je kako motivirati nove generacije učenika s kojima se danas može popiti samo virtualna šalica čaja”, nastavlja Brumec.
ekipa TASIEL
“Kao najbolji trenutak natjecanja pamtimo dan proglašenja pobjedničkih ekipa. Prvo smo pomislili da smo krivo čuli i da nam se samo priviđa − trebao nam je netko da nas uštipne da ne mislimo da sanjamo. Mi smo čekali da netko ustane i krene po nagradu, a zatim nas je mentorica pogledala i rekla da smo to MI”, prisjeća se ekipa TASIEL iz Medicinske škole Varaždin, osvajači trećeg mjesta u drugom izdanju Statističkog natjecanja. Danas studenti ili zaposleni mladi ljudi naglašavaju koliko im to iskustvo i stečena znanja i dalje koriste: ‘’Sada studiram fizioterapiju te bi se nakon završetka studija htjela zaposliti u toj struci. Budući da se radi o zdravstvenom usmjerenju, statistika je dosta bitna u toj struci jer se neprestano nešto istražuje, a također bitan dio naše svakodnevice postali su statistički podaci, npr. vezani uz broj oboljelih osoba od neke bolesti i slično“, ističe Silvija, na što se nadovezuje Tajana: “Znanja koje sam stekla tijekom Statističkog natjecanja pomogla su mi da se lakše snađem s novim podacima na radnom mjestu – pogotovo kada iz brda papira treba izvući važne podatke koje su u tom trenu najvažniji.“ I Mihael ima svoje pozitivno iskustvo: “Statistika je dio svakodnevnog života pa sam tako prilikom iznošenja rezultata državne mature i provođenja popisa stanovništva i sam bio dio te statistike.”
Martina Novak
“Prvu godinu natjecanja prijavila sam se iz puke znatiželje. Privukla me ideja da učenici obrađuju stvarne podatke i prezentiraju svoj rad. Rad s motiviranim i vrijednim učenicima bio je razlog mojih prijava idućih godina”, govori Martina Novak, jedna od najuspješnijih mentorica Statističkog natjecanja, koja se može pohvaliti da su njezine ekipe redovitoo bile među najboljima u prvome, drugome i trećem izdanju Statističkog natjecanja. “Naravno da je važno učenike poticati na sudjelovanje u natjecanjima. Možda u sebi probude uspavanog genija ili pronađu još neko područje u kojem su izvrsni, a da toga u početku nisu bili svjesni”.
DAVID COPAK; ekipa TrickyOne
“Volim stvarati nešto novo i unapređivati stvari oko sebe, pa se stoga jednog dana vidim u R&D području u nekoj strojarskoj industriji. Mislim da bez statistike nema uspješnog proizvoda. Od analize tržišta, do statističkih analiza u razvoju proizvoda, pa sve do njegove eksploatacije na strateško tržište”, kaže David Copak, tada učenik Elektrostrojarske škole Varaždin i pobjednik kategorije B prvog izdanja Statističkog natjecanja, a danas student Fakulteta brodogradnje i strojarstva. Ima i poruku za one koji se još nisu prijavili na natjecanje: “Prijavite se jer nemate što izgubiti osim malo slobodnog vremena. Naime, kada se nečemu izrazito predate, i to radite zato što volite, uspjeh jednom mora doći. Možda ne prvi put, ali to samo znači da postoji mjesto za napredak. Slušajte i uvažavajte tuđa mišljenja”.
Davorka Demo
“Kao mentor sam učenike usmjeravala kako prići pojedinim zadacima, a rješenja sam ipak ostavljala njima. Smatram da mentori nikako ne bi smjeli rješavati zadatke umjesto učenika, jer je onda to natjecanje mentora, a ne učenika. Sama snalažljivost učenika, u smislu gdje i kako doći do odgovora, po meni je ključna za ovo natjecanje. Učenici otkrivaju cijeli jedan novi svijet kroz ovo natjecanje i puno toga nauče usput“, razmišlja Davorka Demo, mentorica ekipe Fuzban5, koja je u drugoj godini Statističkog natjecanja pobjedila u kategoriji B. “Oni dotada nisu uopće učili statistiku, već su natjecanju pristupili svojim zaigranim pristupom koji se na kraju isplatio. Koristi od natjecanja su imali odmah u razredu i samoj školi još boljim statusom, sami su postali puno samopouzdaniji, o statistici se počelo pričati kao o nečem interesantnom, a sve se odrazilo i na bolji upis učenika iduće školske godine.”
ekipa Fuzban5
Ostalo ti je još tri dana za prijavu na peto izdanje Statističkog natjecanja. Anđela i Karlo, tada kao učenici prvog razreda Srednje škole Biograd na Moru, pobijedili su u kategoriji B drugog izdanja Statističkog natjecanja. Evo kako današnji maturanti gledaju na to iskustvo. “Nakon ovog natjecanja lakše se snalazim u novim situacijama i dosta lakše pronalazim podatke koji su mi potrebni na internetu nevezano o kojem predmetu ili temi se radi”, govori Anđela, te Karlo dodaje: “Mislim da mi je definitivno najbolji trenutak tijekom natjecanja bila izrada prezentacije − kreativnost i predanost radu koji smo iskazali taj dan su bili nadrealni.” Za kraj, poručuje: “Kratko i jasno, prijavite se, nećete požaliti!” ;)
Sadržaj ove internetske stranice je isključiva odgovornost Državnog zavoda za statistiku. Europska komisija ne prihvaća nikakvu odgovornost za uporabu informacija koje sadrži internetska stranica.